10 lutego 2015

Ciasteczka maślano-kokosowe

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne i proste ciasteczka. Dzięki firmie Ol'Vita (klik) mogłam wypróbować ich mąkę kokosową. Dzięki niej zwykłe ciasteczka maślane zmieniły się w lekko kokosowe idealne do kawy czy herbaty. 

Składniki:

  • 200g masła
  • 200g mąki pszennej
  • 100g mąki kokosowej (klik
  • 90g cukru pudru
  • 2 żółtka
Wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej.

Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy żółtka miksujemy. Mąki przesiewamy przez sitko. Dodajemy partiami do masy. Kiedy jest już na tyle  gęsta, mikser zamieniamy na dłonie. Wyrabiamy ciasto w misce powinno mieć konsystencje mokrego piasku, powinno dać się ulepić z niego kulkę  ale kiedy za bardzo przyciśniemy powinno się rozpadać.

Z ciasta możemy ukształtować dowolne ciasteczka. Ja tym razem formowałam je w 3 cm kulki,  po czym je rozgniatałam w rękach i na środku robiłam wgniecenie palcem.
Ciasteczka układamy na blaszce wyłożoną papierem do pieczenia. Ja swoje piekłam ok.12 min w 180C aż spód się zarumienił. Ciasta wystarczyło na dwie blasze. 






8 komentarzy:

  1. ojeju jak one pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  2. i linie papilarne gratis =każdy wie kto robił ciasteczko małe paluszki dziecięce mile widziane:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super te ciasteczka, z chęcią takie przygotuję :) Do tego świetnie będzie pasowało masło migdałowe primavika :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować przepis, bo ciasteczka wyglądają bajecznie :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis wydaje się nieskomplikowany :) muszę koniecznie spróbować. Czy można zmienić trochę proporcje na korzyść mąki kokosowej?

    OdpowiedzUsuń
  6. przepis wygląda na nieskomplikowany. Czy mogę zmienić proporcje na korzyść mąki kokosowej?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasteczka muszą być pyszne, spróbuję może dodam coś od siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne :) dobrze wiem, że takie niepozornie wyglądające ciasteczka są w smaku najlepsze!

    OdpowiedzUsuń