5 lipca 2013

Spaghetti z pulpetami pachnącymi ziołami prowansalskimi



Przepis i zdjęcia stworzyła moja koleżanka. Obiecałam jej wstawić ten przepis na bloga, a wiec wstawiam i tu kilka słów od Aleksandry dla Was ,,Od 2 tygodni moja dieta diametralnie się zmieniła, z dań tłustych i głównie opartych na bazie makaronu przeszłam na dania skąpe w tłuszcze. Jak już wspomniałam, od 2 tyg jadałam głównie warzywa, ale wczoraj postanowiłam zrobić dla siebie mały prezent, nagrodzić się za wytrwałość w diecie pewnie poszłam w zła drogę, ale było warto. Mój prezent to makaron z pachnącymi ziołami prowansalskimi pulpeciki danie nie jest skomplikowane, a jest naprawdę pyszne. nie byłam zwolennikiem pulpecików, ale to danie zmieniło mój pogląd i z wczorajszym dniem automatycznie stały się jednym z moich ulubionych dań Smacznego!"



Składniki:
  • spaghetti płaskie 
  • 1/2 kg mięsa mielonego z szynki
  • puszka pomidorów z bazylią i czosnkiem ( Dawton, ja widziałam też z Pudliszek)
  • 10-15 dag startego sera żółtego
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz 
Do miski dajemy zmielone mięso, posiekaną w kosteczkę  1 cebulę i  1 czosnek, bułkę tartą, jajko. Solimy i pieprzymy do smaku. Mieszamy i formujemy nasze pulpeciki. Gdy nasze pulpeciki są gotowe podsmażamy je przez chwile, a później dusimy pod przykryciem ok 13 min ( w zależności od wielkości). Podczas gdy nasze mięsne kulki się smażą gotujemy makaron. W oddzielnym garnku podsmażamy lekko druga cebulę i czosnek. Dodajemy pomidory, zioła prowansalskie, solimy i pieprzymy. Gdy nasze pulpety już są gotowe wrzucamy je do naszego sosu pomidorowego chwilę dusimy razem  aby smaki się połączyły. Podajemy ze spaghetti, posypujemy żółtym serem i dekorujemy pietruszką.





2 komentarze:

  1. fajny przepis, ale muszę się przyczepić nazewnictwa- nie każdy długi makaron to spaghetti, a coś takiego jak 'płaskie spaghetti" po prostu nie istnieje ;)
    Makaron ze zdjęcia to najpewniej linguinie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, ja nie wiem jak się nazywa ten makaron ponieważ ja tego przepisu nie robiłam tylko moja koleżanka. Wiesz a ludzie chyba będą bardziej kojarzyć jakie to jest płaskie spaghetti niż linguinie. Pozdrawiam

      Usuń