22 czerwca 2013

Omlet po chłopsku z lekką salsą pomidorową

Wczoraj natknęłam się na ten omlet gdzieś w telewizji, dzisiaj leniuchując w domu stwierdziłam, że mam tylko parę ziemniaczków, pomidory i jajka. Więc pierwsza myśl "omlet" no i nóż poszedł w ruch. Zrobienie tego nie wymaga zbyt wiele czasu ( no po za obraniem ziemniaków i ugotowaniem ich :P ) a więc przepis ten jest dobry dla leniuszków takich jak ja. Salsę wymyśliłam po drodze gdy obierałam ziemniaczki, ale wyszła idealna na ten gorący dzień, orzeźwiająca i lekka. Idealna będzie również do potraw z grilla :).


Składniki na omlet po chłopsku:

  • 3 jajka
  • 3 łyżki mleka
  • 3 ugotowane ziemniaki
  • mały ząbek czosnku
  • szynka
  • cebula
  • szczypiorek
  • sól, pieprz, zioła
Ziemniaki kroimy w plastry podsmażamy na oleju z cebulą, czosnkiem, szynką i ziołami ( każdy wybierze sobie jakie lubi, ja po prostu wzięłam przyprawę do ziemniaków). Solimy, pieprzymy. Mieszamy najlepiej podrzucając patelnią, no jeśli ktoś nie potrafi to delikatnie łyżką. Następnie wlewamy rozbełtane jajka z mlekiem. Smażymy ok jakieś 5-7 min do uzyskania lekkiego ścięcia na górze. Przekładając na talerz składamy na pół.




Składniki na salsę pomidorową:

  • 3 pomidory
  • 1 czerwona cebula
  • 4 łyżki oleju
  • pół łyżki octu
  • łyżka soku z cytryny
  • pół łyżki miodu
  • łyżeczka bazyli
  • ząbek czosnku
Obieramy pomidory ze skórki ( leniwi nie muszą ), kroimy w kosteczkę pomidory oraz cebulę. Cebule parzymy dla zabicia ostrego smaku. Resztę składników mieszamy na sos. Łączymy wszystko, mieszamy i odstawiamy na 15 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz