8 września 2013

Dżem dyniowo-brzoskwiniowy

Cześć dzisiaj przychodzę do Was z pierwszym dżemem jaki zrobiłam w życiu, i  nie będę skromna i  przyznam że wyszedł bardzo dobry :). W dżemie bardziej dominują brzoskwinie  nawet muszę powiedzieć że  nie czuć smaku dyni.
Składniki:
  • 1,6 kg dyni ( ważonej bez skórki  czy też wnętrzności )\
  • 0,8 kg brzoskwiń ( bez pestek i skórek )
  • 200 g cukru
  • 2 żelfixy  2w1
  • sok z połowy cytryny
Dynię kroimy w kostkę i zasypujemy cukrem. Odstawiamy na 2h. Brzoskwinie obieramy ze skórki. Radzę wybierać miękkie brzoskwinie wtedy lepiej odchodzi. Możemy też zanurzyć je na kilka minut we wrzątku. Do dużego rondla wsypujemy naszą dynię wraz z wodą która odeszła  i stawiamy na średni ognień. Mieszamy od czasu do czasu i czekamy aż nasza dynia trochę się rozgotuje po czym wsypujemy brzoskwinię. Gotujemy tak aż brzoskwinie również się rozpadną. I wtedy wsypujemy nasz żelfix, kończymy tak jak karze nam producent. Ja wsypałam, i gotowałam ok 5 min ciągle mieszając. Na koniec dodajemy sok z cytryny i miksujemy blenderem na gładką maź bądź jak kto lubi.




3 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś dyniowo-jabłkowy, nadawał się też zamiast jabłek do niby-szarlotki np., a ten z brzoskwiniami już czuje jeszcze fajniejszy, muszę zrobić partię! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładne kolory :)
    dziękuję za udział w akcji Warzywa w słodyczach 2013.

    OdpowiedzUsuń