5 sierpnia 2013

Ciasteczka z musem truskawkowym i galaretkami

W taki upał nawet nie chce mi się pisać wstępu, a wiec wstawiam idealne na te dni ciasteczka :)

 Składniki na ciasto kruche ok. 25 ciasteczek:
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1/4 margaryny do pieczenia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1/2 szklanki cukru pudru
Mąkę,cukier puder i proszek do pieczenia wysypujemy na stolnicę, siekamy z margaryną. Dodajemy jajka i ugniatamy ciasto. Wkładamy do lodówki na ok. 2h, bądź do zamrażarki na 10 min. Podczas gdy nasze ciasto się chodzi smarujemy foremki do babeczek tłuszczem. Po schłodzeniu ciasto rozwałkowujemy na grubość około 3mm. Wykrawamy i przekładamy do naszych foremek. Pieczemy 10-15 min  do złocistego koloru w 180 C.

Składniki na mus:
  • pół szklanki mrożonych truskawek (mogą to być jakiekolwiek owoce)
  • cukier
  • 2 łyżeczki żelatyny
Do żelatyny dodajemy 2 łyżki wody, mieszamy i odstawiamy. Truskawki stawiamy na ogień i podgotowujemy aż się rozmrożą. Odstawiamy z ognia i dodajmy cukier i żelatynę. Miksujemy blenderem. Gdy nasze truskawki ostygły wkładamy je do lodówki aż trochę stężeją.

Ponadto potrzebujemy:
  • 2 galaretki (ja miałam agrestową i brzoskwiniową)
Połowę galaretek przygotowujemy wg. producenta odstawiamy do lodówki aby dobrze nam stężały ale do tego momentu żeby można było je przenieś na ciasto, czyli powinny być pół na pół ciężko opisać to słowami mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi :).
Do naszych upieczonych ciastek przekładamy na początku nasz mus a później galaretki. Smacznego :)
Przechowujemy w lodówce !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz