24 lipca 2013

Placuszki z cukini

Sezon na cukinie uważam za otwarty. Co rok cukinia króluje w mojej kuchni i co rok już pod koniec mam jej dosyć. Leczo, placuszki, kotlety wszystko co możliwe z cukinii. Zawsze rośnie nam tak dużo, że ją rozdajemy byle się jej pozbyć ;-). A teraz coś o przepisie, placuszki wymyśliłam ja o ile dobrze pamiętam. Są szybkie, można do nich dać co aktualnie mamy w lodówce, szynkę, parówki, pomidory czy marchewkę. Idealne na późny obiad czy też wczesną kolację.


Składniki na dużą porcję:

  • ok. 2 kg cukinia
  • 20 dag szynki
  • 2 duże cebule
  • natka pietruszki
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • pieprz, sól, zioła prowansalskie
  • 3 ząbki czosnku 
Cukinie obieramy, wykrawamy środek. Trzemy na małych bądź dużych oczkach. Posypujemy solą aby woda odeszła. Cebule, szynkę i czosnek kroimy w kosteczkę. Gdy nasza cukinia wypuściła już sporo wody, dobrze odsączamy i przekładamy do miski. Dodajemy nasze pokrojone składniki, jajka, mąkę, posiekaną pietruszkę. Solimy i pieprzymy do  smaku oraz przyprawiamy ziołami, mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej i nakładamy po łyżce na jednego placuszka  i smażymy ok. 3-4 min na każdej stornie. Przekładamy na ręcznik papierowy aby odsączyć nadmiar oleju.



2 komentarze:

  1. smakowite placuszki :)
    dzięki za dodanie przepisu do akcji ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki z cukinii - pyszota :) Niedawno też robiłam, całkiem podobne. :)

    OdpowiedzUsuń